maandag 9 mei 2011

Mad men

Dag lieve dames en heren,
U hebt reden om te klagen en om weg te blijven. Ik bleef immers ook weg. Maar nu hebt u reden om terug te komen! Een overzicht van mijn collectie sinds Kerstmis 2010!
Als eerste stuk: de kokerrok, geïnspireerd door de vrouwelijke rondingen in Mad men. Lang leve vrouwelijke rondingen!

































Hier ben ik weer met slecht geplaatste afbeeldingen en mijn let op dit en apprecieer dat.
Apprecieer: de rok is geheel zelf ontworpen op mijn fantastische vrouwelijke rondingen. Er kwam dus geen patroon bij te pas. Wel een restant van ons behangpapier waarop ik alle schetsen in 1:1 tekende.
Apprecieer: de ronde zakken, die waren technisch heel moeilijk te maken. Makkelijk te ontwerpen, dat wel. Gewoon een heel klein bordje op de juiste plaats leggen en omtrekken.
Apprecieer: de hele rok is met de hand gemaakt in slechts 3 weken waarin ik wel gewoon ging werken.
Apprecieer: de 23 (!) knoopsgaten die langs de hele lengte van de rok lopen zijn ook met de hand genaaid en kunnen allemaal gebruikt worden. En maar goed ook, want om de rok aan en uit te doen moeten de bovenste 10 knopen open, om naar de wc te gaan de onderste 7 knopen los en om te fietsen knoop ik hem echt tot halverwege mijn dij open, want ik had er niet aan gedacht om een split in de rok te zetten. Haha, dat is toch typisch.

Geen opmerkingen: